pondělí 4. června 2012

Nastavení e-mailu a DNS-serverů na cesty - Google SMTP a DNS

V dnešní době používáme často výpočetní techniku na cestách. Doprovázejí nás notebooky, tablety a chytré telefony a samozřejmě požadujeme, aby funkčnost i při připojení přes "cizí" wifi síť byla stejná, jako doma v obýváku. Mě štval hlavně problém s odesíláním pošty z e-mailového klienta, kde jsem měl nastavený SMTP-server podle mého domácího poskytovatele internetového připojení. Pokud jsem se mimo domov připojil k jiné wifi síti, mohl jsem e-maily přijímat (přes POP3-servery), ale odesílat přes SMTP nešlo. Zjišťovat místní adresu SMTP-serveru bývá obtížné až nemožné, slečna někde na recepci hotelu v 99.9% případů vůbec neví, o čem je řeč. Používal jsem tedy pro odesílání webové rozhraní, což s sebou neslo nevýhody v podobě sníženého uživatelského komfortu a odeslaně e-maily nebyly archivovány spolu s ostatní poštou.

V některém fóru jsem se dočetl o SMTP-serveru poskytovaném firmou Google a od té doby tuto službu používám. Zatím jsem se nesetkal s wifi sítí, kde by nefungovala (údajně poskytovatel připojení nemusí mít tuto službu povolenou). Stačí zadat v e-mailovém klientovi následující nastavení:

adresa serveru: smtp.gmail.com
port: 465
zabezpečení: SSL, popř. SSL/TLS
způsob autentizace: heslo, zabezpečený přenos
dále zadat své uživatelské jméno a heslo k účtu Google

... a to by mělo být všechno.

Mám vyzkoušeno na notebooku (Mozilla Thunderbird) a tabletech (standardní e-mailoví klienti v Androidu 2.1 a 4.1). Používám pouze wifi sítě, s připojením přes mobilní operátory nemám zkušenosti.

Používám i adresy DNS-serverů od Googlu - primární 8.8.8.8 a sekundární 8.8.4.4

Vyzkoušejte, třeba budete stejně spokojení jako já a o dovolené si užijete plnohodnotnou e-mailovou komunikaci...


Žádné komentáře:

Okomentovat