sobota 13. října 2012

Mageia 2 - zvýšení maximální hlasitosti (KDE4)

Někdy po přechodu na Mageiu jsem si po čase uvědomil, že maximální úroveň hlasitosti zvuku je nižší, než jsem byl zvyklý. Nedokážu přesně říct, kdy ke změně došlo - sluchátkový výstup na mém notebooku má dostatečný výstupní výkon, takže při použití sluchátek se problém neobjevoval. U vestavných reproduktorů je občas potřeba jít na maximum, zejména má-li zvukový signál nižší úroveň. Stejně ale bez přímého porovnání si člověk rozdíly těžko uvědomuje.

Protože na Mandrivě jsem měl Pulse Audio vypnuté, tento zvukový systém jsem tedy začal používat až na Magei. Při seznamování s jeho možnostmi jsem si všimnul, že při spuštění mixeru Ovládání hlasitosti PulseAudio je možnost nastavovat hlasitost přes 100% (až do 152%). Bohužel Kmix nejenom že neumožňuje hranici 100% překročit, ale pokud je nastaveno zvýšení hlasitosti v PulseAudio, tak jakákoliv manipulace prostřednictvím Kmix vrátí hlasitost na maximálně 100%.



Při pátrání po řešení jsem objevil widget Veromix. Lze jej nainstalovat klasicky přes volbu Přidat widget. Funguje podobně jako Kmix, ale má daleko víc možností nastavení. Mě zajímala hlavně maximální hodnota zesílení, kterou jde nastavit až na hodnotu 256%. Já jsem neriskoval a nastavil jsem 160%, což zhruba odpovídá původní maximální hodnotě v mixeru PulseAudio.


Vše funguje bez problémů, lze nastavit i horké klávesy. Jediný drobný nedostatek je, že při změně klasitosti se neobjevuje proužek OSD informující o úrovni hlasitosti uprostřed obrazovky. Hlasitost je ovšem zobrazena "bublinou" u ikony widgetu, což je snad dostačující.

Pokud nechceme dublovat Kmix, je možné jeho automatickému spuštění zabránit smazáním souboru kmix-autostart.desktop z adresáře /usr/share/autostart.

Žádné komentáře:

Okomentovat